sunnuntai 2. marraskuuta 2014

ひさしぶり!


Heippahei näin vähään aikaan! Viimein on midterm-kokeet saatu tehtyä ja halloweenit juhlittu ja pikkuhiljaa taas normaaliin arkeen.

Oon viimeks kirjottanu viime viikon perjantaina, mitähän sen jälkee tapahtukaan... En oo ottanu kauheesti kuviakaan sen jälkeen, niin oo niitä ees muistia auttamassa. Tosin se nyt tarkottaa, etten oo mitään hurjan erikoista tehny. Viime viikonloppuna taisin vaa aikalailla lueskella kokeisiin paniikissa ja kiertelin vähän nishijiniä, etten tuu hulluks vaan täällä sisällä istuessa. Käytiin myös rannalla istuskelemassa iltaa. Muut lähti bilettään Tenjiniin nii me mentii porukalla rannalle, kun oli vielä suhtkoht lämmintä, vaikka yöks tuli aika kylmä. Maanantai ja tiistai meni sit vähän samoissa tunnelmissa, lueskelin kokeisiin ja valmistelin vaihdon ajan pidentämispapereita, samalla kun oottelin lopullista päätöstä koulusta. Koulusta tulikin ilouutisia, että kyllä, saat jatkaa vielä kevätlukukauden Japanissa ja sitten alkoikin paperihommien hoitaminen vähän tarkemmin. Eli kyllä, Japanissa seikkaillaan näillä näkymin ainakin toukokuun loppuun asti!\( ˆoˆ )/

Keskiviikkona lueskelin viimisiin kokeisiin ja alko oleen vähän sellanen fiilis, että ei kannata enää lukee haha. Torstaina koe menikin sit ihan hyvin, vaikka keskiviikkona en kerrannu kun alueen kerran läpi ja pidin vähän vapaata illalla. Kokeen jälkee mulla on niin rentoutunu olo ja olin et ihanaa! Torstaina meidän toinen japanin tunti oli ulkotunti, ja mentiinkin yhteen japanilaiseen puutarhaan koko luokka.

Mentiin sensein ja yhen luokkalaisen autolla. 2 opiskelijaa joutu meneen pyörällä.













Lihavia karppeja, jotka tuli heti vaatii ruokaa.




Saatiin vihreetä teetä ja pari japanilaista makeista. Toi tee on parasta, mitä oon ehkä ikinä juonu, nii hyvää.



Kierrettiin sit vähän sitä puutarhaa siinä.





Yks osti sit niille karpeille ruokaa ja nehän sekos.







Ei mun kuva, nappasin fb

Tosi nätti paikka. En olis varmaa itekseni kyl ikinä käyny, niin ihan kiva reissu. Tän jälkeen meijän ope ois ihan ollu viä lähössä vielä johkin, kuten karaokeen, mut ite olin kyl niin väsyny etten todellakaan halunnu ja lähinkin dormille lepäileen ja eipä sinne karaokeen tainnukkaa kukaa lähtee. Illasta olin luvannu käydä K:n kanssa kattoo kaupoista jotain halloween asuja ja käytiinkin sit samalla syömässä ja istuttiinkin sit yhessä kahvilassa joku nelisen tuntia, hupsista.. :DD mitenkäs se sillain. Oli ihan hauska ilta ja käytiin vielä pienellä kävelyllä siinä ennen kun se saatto mut dormille.

Perjantaina oli sit halloween viimein. Me oltiin päätetty et tehään pizzaa ennen niitä juhlia ja sit sen jälkeen mennään izakayaan istuun iltaa! Meitä olikin siinä aika monta syömässä ja tehtiinkin 4 erilaista pizzaa. Laitoin kaveritkin tekeen niitä kun ne ei ollu ikinä tehny pizzaa.





Mää en ollu niin innostunu käyttää kauheesti rahaa johkin halloween asuun ja lähinnä laitoinkin vaan meikin naamaan. Ja hyvä etten käyttänykkään, ois ihan hukkaa mennä, koska se halloweenjuhla oli aika vitsin tylsä ja lähettiin menee sieltä ja kattoon leffaa.



Kymmeneltä lähdettiin viimein izakayaan! Meijät huijattiin ostaa tällaset sashimi lautaset...


Oli kuitenkin hauska ilta vaikka tää paikka oli aika kuuma. Mutta oli ihan hyviä drinkkejä ja kiva ilmapiiri, vaikka välillä vähän väsyny lol.



Izakayassa meiltä loppu aika yöllä yheltä. Sen jälkeen lähettiin vielä rannalle istuskeleen ja hauskanpito jatku. Rannalta kotiin päin lähettiin siinä puol neljän aikoihin haha. Seuraavana aamuna heräsin johkin älämölöön 10 aikoihin ja olin nii väsyny että huhhuh. Avasin konee ja laitoin musiikkia pyöriin ja menin takasin nukkuun ja heräsinkin sit 13 aikoihin. Jumittelin siinä aikalailla koko päivän ja lähin sit kuitenkin illasta itekseni Tenjiniin ostoksille. Oon halunnu jo jonkin aikaa mustaa pitkähihasta, jotain neuleen tyylistä paitaa, jotta voisin käyttää osaa vaatteistani. Kiertelinkin sit kauheesti kauppoja, mut surkeesti tarjolla mustia neuleita, valkosia kyllä löytyy vaikka millä mitalla. Kävelin sit Canal cityyn ja sieltä H&M:ltä löysinkin yhen ihan kivan paidan ja olin et nyt ostan tai ei tuu mitää. Menin sen jälkeen vielä takasin Tenjiniin ja söin päivällistä.

Löysin muumitikkareita!


Menin syömään yhteen MioMio salaattipaikkaan, mitä oon kattellu pitkän aikaa. Niillä oli tällanen settitarjous 500yen, koska Fukuokan baseballjoukkue voitti Japanin mestaruuden. Sen takia täällä on aleja ympäriinsä ollu muuallakin. Noi ranskikset oli muuten ihan tosi iso kokoset vaikkei tässä näytä, tyyliin keskikokoset/isot ranskikset jos tilaat Suomessa jossain. Olin taas vähän ulkkari ja en tajunnu ravistaa tota salaattipurkkia ja söin sen vaa sellasenaan. Kattelin vaa jälkeen päin siinä kun ihmiset alko syömää et aijaa, noinko se kuuluu syödä. Lisäks avatessa noita päällä olevia hippusia lensi ympäriinsä ja vähänkö nolotti. Tossä päällä olevat "oudot ranskalaiset" oli sellasia uppopaistettuja vihanneksia.


Suuntasin sit Starbuksiin ja opiskelin vähän uusia kanjeja. Istuskelin jonkun tunnin verran.


Olin takasin dormille joskus 23 aikaan ja unirytmi menny ehkä vähän sekasin, koska menin nukkuun vasta 3 aikaa yöllä... Ja tänä aamuna oli sit kuulemma olli 6:30 aikoihin palohälytys täällä dormille, koska joku oli tehny ruokaa ja se oli savunnu. Mutta minähän olin nukkunu kuin tukki ja nukuin läpi kaiken ja kuulin sit jälkikäteen siittä. Olin varmaan sit just syvässä unessa siinä vaiheessa. Eli jos joskus tapahtuu tulipalo oikeesti kun oon syvässä unessa kuolen varmaa sit. Kivaa.

Tänään ohjelmassa oli puolestaan käynti Dazaifussa. Otettiin C:n kanssa metro Tenjiniin jossa nähtiin 2 meijän japanilaista kaveria, joiden kanssa otettiin sit juna Dazaifuun. Tietenkin alko sataan sit ihan himona. Junamatka Dazaifuun kesti joku 30min ja onneks sade vähän laantu ja enää tihkutti vähän kun saavuttiin Dazaifuun. Sade onneks loppukin aika nopeesti.






Ostettiin korokket tästä, oli niiin hyvää(  º﹃º)








Mielenkiintonen Starbucks.



Kun hieroo ton härän päätä, sen pitäis tuoda hyvää onnee.

Ei mun kuva, nappasin fb








Dazaifussa oli eilen alkanu joku ihme kukkanäyttely tai jotain.




Tää oli kaunis.




Mentiin sit viimein pyhäkköön sisälle.


Siellä oli tosi hauskasti nää ennustukset värikkäillä papereilla! Kuin karkkia.



Ostettiin sit itekkin ennustukset.




Mun oli sit toisiks parasta onnee. Mutta kaikki sano että odota ja odota ennen kun teet mitään, joten R sano, että se ei oo loppujen oo niin hyvää onnee, niin se kannattaa ehkä sitoo pois.



Mentiin sit jonottaa, että päästiin rukoileen temppelille.


Ei mun kuva, nappasin fb

Siellä tuuli niin paljon ja näytänkin vähän siltä :D








Lisää lihavia karppeja.




Siellä alkokin sit shintolaiset häät ja oltiin ihan et vau! Kaikki taputti siä niille, että onneks olkoon. Tosi kaunis pari.






Syksy alkaa olla Japanissakin. Osa puista on jo kadottanu lehtensä, mut sit osa on myös edelleen ihan vihreitä. Tänään oli kyllä tosi syksynen sää muutenkin. Onneks laitoin tarpeeks vaatetta päälle.


Mentiin sit vielä tällaseen japanilaiseen puutarhaan. Siellä oli niin rauhallinen tunnelma.









Ostettiin sit mochit. Oli niin hyvää. Sisällä azukipaputahnaa.


Ei mun kuva, nappasin fb

Sit oltiinkin kierretty Daizaifu ja otettiin juna takas Fukuokaan.




Vaihdettiin junaa. Tää on jotenkin nii japanilainen näkymä.


Sanottiin Tenjinillä heipat japanilaisille kavereille, ja me mentiin C:n kanssa kiertää Tenjin Core kauppakeskusta. Kattokaa, mitä täällä myydään. Katotaan vaan niin ens kesänä näitä on myös Suomessa.


C on käyny useemma kerran Tenjin Coressa ja se vei mut yhteen kauppaan, mistä olin ihan et ╰(✧∇✧ )╯ ja sit olin et miks sää toit mut tänne?! Löysinkin sit itelleni yhet kengät, ja olin ihan et mun kokoo! Jee! Ne oli edulliset ja oon miettiny, et tarttisin jotkut ton tyyliset ehkä viä, koska pelkään et noi mun nykyset ton tyyliset menee rikki, kun kävelee niin paljon. Kyllä mä näköjään Japanissakin onnistun vähän mun kenkämäärääni kasvattaan.. :DD 


Mulla oli niin vaikeuksia valita väri, ette kuule tiedä.. :DD Lähettiin sit vielä syömään päivällistä kaitensushiin. Tilattiin viimiseks tällaset erikoiset sushit.


Siellä ne rullaa.


Otettiin sit metro takasin dormille ja oltiinkin takasin joskus 20 aikaan. Tässä vois ehkä kattella jonkun leffan tai ottaa vaan rennosti. Huomenna täytyy kattella mielellään ehkä läksyjä vähän. Mikään pakko ei kyllä oo, koska huomenna on siis taas lomapäivä ja ei oo koulua. Tietty ne ois kiva saada alta pois. Pyykkiä täytyis pestä vähän kyllä kanssa. Ja ehkä nään K:n kanssa huomenna, jos keksitään jotain kivaa tekemistä.


Milla ☆


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti