tiistai 27. lokakuuta 2015

Kagoshima③: Kesä on tullut takaisin


Sunnuntai aamuna heräisin joskus kuuden aikaa siihen, että kuulu et jostain oltais laukastu kolme rakettia? Ihmettelin et mitä hittoo, mut jatkoin sit uniani. Kun pääsin viimein ylös valmistauduin hissukseen ja otin samalla pari kuvaa talosta. Ulos oli kivat näkymät.






Tää talo oli kolmikerroksinen. Seinältä löyty joku Quantizen lappunen, mikä oli kuulemma tosi vanha, alkuajoilta. Tykkään tästä.



Aamulla ohjaajan äiti oli tehny meille erilaisia ruokia valmiiks bento-bokseihin ;A; Mulla oli siinä vapaat kädet niin mut laitettiin sit täyttään ne boksit, vaikken ollu ikinä bentoja tehny. Onneks sain se jotenkin kasaan. Ennen lähtöö sain yhden kuvan otettua autosta käsin. Teillä oli kauheesti ruuhkaa, vaikka kello oli vasta yheksän aamulla.
 

Käväsin tavaratalolla, mut lähdin sit heti kiertämään pari paikkaa Kagoshimassa. Kohteena oli lähinnä chuo-puisto ja sen lähellä oleva pyhäkkö. Tarkotus oli myös syödä lounas jossain, ennen kun palaan töihin. Ja siis Kagoshimassa oli niin kuuma, että mun oli pakko ottaa pitkänen pois ja kävellä vaan topilla siellä ja silti tuli hiki auringossa. Ihan kun kesä. Uskomatonta.



















Mulla oli vielä hyvin aikaa niin lähin sit kiertää ostoskatuja.











Tää katu on varmasti kiireinen illalla.



Hauskan näkönen kahvila tmv. tällä kadulla.




Automaatista sai crepejä?! Nyt oon nähny kaiken... Voiko ne oikeesti olla ees hyviä?



Suomikin oli edustettuna oikein loistavasti.





Pihlajanmarjoja..? Ihan samannäkösiä, mutta ihan erilainen puu.



Joku lasten halloween-tapahtuma alko siinä.




Haluisin maistaa tätä.


Menin sit töihin takasin siinä keskipäivän aikaan. Kiirettä piti taas. Aina kun on näissä tavarataloissa töissä, tulee jotenkin sellanen epätodellinen fiilis. Sillain kui moni ulkomaalainen pääsee oikeesti kokeileen työskentelyä tällasessa kalliimmassa tavaratalossa Japanissa? Että kui määkin tänne oikeesti onnistuin pääsee. Se on tosi epätodellinen fiilis aina. Ehkä joskus haaveili, että ois hienoo kokee millasta se olis, mutta että oikeesti nyt on päässy kokeen sen ja vielä eripuolilla Japania. Huhhuh.




Ja ei vitsi! Quantize tulee tekee Miss Universumi kisan Japanin edustajalle puvut. Vähänkö upeeta. Saa varmasti nimensä esille hyvin kisojen ansiosta. Nyt ateljeella pitääkin kiirettä.

Illasta lähin sit kohti bussiterminaalia. Matkalla poikkesin muutamaan paikkaan.




Tässä joen varrella oli joku tällanen "vanha kaupunki" tmv. Kävin katteleen oisko siä mitään pientä purtavaa. Siinä meni tyttöjä pukeutuneena sellasiin keskiajan aateliston pukuihin. Joku mies huuteli mulle hei "hi~" kun kävelin ohitte ja en taas tajunnu, että mulle oikeesti puhuttiin. Meni vähän viiveellä kun käänsin pääni et "..? Hey..?"






Hetken käveltyäni sitä aluetta ees taas päädyin ostaan kakikoorin! Voi vitsi, en ois uskonu, et saan tällasen viä jostain. Tää oli yks parhaista kakikooreista mitä oon viä syöny. Kun söin tätä siinä kaikessa rauhassa niin joku ukko on mulle että "ja siinä sitä syödään kakikooria, onko hyvää? Mistäs päin oot?" Vastailin sille ja sit se oli vieressä istuville tyypeille et "hei menkääs nyt jutteleen suomalaiselle tytölle! Ryhtykää kavereiks!" ja oltiin kaikki vähän hehehe mitähän hittoo.


Sain tän sit syötyä niin sama tyyppi tulee takasin joittenkin naisten kanssa ja se heittää niille naisille että "kattokaa, tässä on suomalainen tyttö!" ja yks niistä naisista on hetken ajan kuluttua et hetkonen "Quantize?!" ja osottaa mun sukkiksia. Ja oon et "nii on! oho!" Se oli et mistä sää tiiät ne ja kerroin et oon niillä harjottelussa ja se oli ihan et "mitä?! Mää olin just menossa käymään siellä, ne omistajat on mun kavereita". Sit se oli yhtäkkiä että voidaanko ottaa kuva ja sit otettiin kuva ja se kyseli vielä et voinko lähettää tän niille ja olin et joo, siittä vaan. Sen jälkeen kun se nainen otti mun kanssa kuvan, mun vieressä istuneet yläastelaiset tytöt kanssa innostu ja kysy et "voidaanko me kanssa ottaa sun kanssa kuva?!" mihin vähän hämmentyneenä että okei..? Ja sit otettiin kuva lol. Päätin viä istua hetken siinä puistossa, mut olis varmaa pitäny lähtee menee, kun joku sellanen vähän epämääräsen näkönen ukkeli kävelee ohitte mut kääntyykin yhtäkkiä mun puoleen ja et "noniiiin kuvaaa" ja ottaa musta kuvan sillain wtf!! Sit vieressä istuneet jotkut toisen koululaiset oli et "ehhh..?" ja se ukkeli on niille et "omakeee" eli vähän kun joku loppu kevennys tmv johon se sit lisää et "mutta te ootte alaikäsiä" ja heristelee sormee siinä vähän kun. Mitä hittoo. Lähin siittä sit pikkuhiljaa asemalle päin ja sama ukko (joka on muuten tossa kuvassakin nyt kun katon) niin kysyy et "mihis meet?" johon vastaan vaan vähän "palaan takasin.."



Asemalle mentäessä siinä oli tällanen tunnelmallinen ruokakojujen kokoontuma.





Asemalla oli maailmapyörä. Se oli iltasin valaistu kivasti.


En oikein löytäny enää sit mitään kivaa ravintolaa niin päädyin ostaan benton kaupasta. Söin sen siellä bussiterminaalissa, kun odottelin bussin tuloo. Bussissa oli jotenkin viilee koko matkan, vaikka ilmastointi ei ollu päällä. Sen takia mulla onkin nyt sit vähän nuhaa varmaankin.

Kagoshimasta mukaan tarttu vaan muutama hassu pieni ostos. Mustia maskeja ja kaks pyyhettä.




Niin söpöjä! Toi panda on mun suosikki.

Kagoshimassa oli niin lämmin ja kun palas takasin Fukuokaan tänne on tullu syksy! On oikeesti viilee päivälläkin D: Ja tällasena tää varmaan nyt jatkuukin. Mun olis tarkotus pestä lakanat tässä huomenna tai ylihuomenna, saas nähä kuivuuko ne ees tossa parvekkeella, hitto.

Oon käyny nyt ateljeella kun siä on ollu muita tyyppejä töissä vaikka ohjaajat on edelleen Kagoshimassa. Pääsin tänään jopa ompeleen, ohho. Oli vähän haparoimista näin pitkän ajan jälkeen se teollisuusompelukoneen käyttö. Se ompelee yhtäkkiä vaan ihan hurrrrr nopeesti. Emmää tuskin mitään kauheeta tärkeetä tuu tässä ompeleen, niin eiköhän vahingoilta vältytä.. :D Mutta saan varmaan jotain pientä tehdä niihin miss universumi kisojen pukuihinkin woow. Nyt odotellessa, että millasia pukuja ne on keksiny sille.

Milla ☆



2 kommenttia:

  1. Voi mite ihana näköne asunto *-* ja koko Kagoshima!

    Välil mietin kans et ei hitsi, miten yks on oikeesti onnistunu pääseen noi hyvää harkkapaikkaa, tai siis nii ku et vähän hyvi käyny!

    Noi pyyhkeet o nii söpöjä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä, itekkin ihmettelen joskus. Kai sitä pitää vaan aina yrittää eikä luovuttaa!
      Se oli varmaan sama kauppa muuten mistä ostin sillon sen lammaspyyhkee, koska siä oli myös se.

      Poista