sunnuntai 20. joulukuuta 2015

FAMILY PARTY福岡(コドモドラゴン、Royz, 己龍)


Eilen oli tosiaan keikkailua taas pitkästä aikaa. Ja mikä parempaa, kyseessä oli keikka, jossa codomo dragon esiintyis♥ Aamulla lähdin sit yhden maissa kohti Zepp Fukuokaa, joka sijaitsee siis Yafuoka domen vieressä. Mietin et onkohan taas joku keikka myös domella ja matkalla alkokin näkyy Arashi faneja kauheesti, joten totesinkin et se taitaa olla sit Arashin keikka ja tuhansia ihmisiä siä. Mieleen palautu heti se SIDin keikan kertanen ruuhka, joka oli sillä alueella kun keikka loppu ja olin vähän kauhuissani jo valmiiks. Domella olikin sit paljon ihmisiä. Mun yllätykseks zeppin keikalle ei ollu muodostunu minkäänlaista jonoon tavarapöydille. Ihmettelin suuresti ja palloilin siinä sit hetken.


Päätin kiivetä ylös kattomaan menoo ja se oli ihan hullua kui paljon siä pystyssä niitä myyntitelttoja ja millasen jonot niihin oli! Oisin halunnu ostaa kaverille Arashin shopping bagin, mutta niillä jonoilla ei huvittanu lähtee jonottamaan, kun oman keikan myyntipöydätkin aukeis kohta.




Viimein oli sit munkin vuoro.


Tää keikka on siis levy-yhtiö B.P.Recordsin kolmen bändin yhteiskeikka. Niillä on tällanen FAMILY PARTY -kiertue menossa ja yks näistä bändeistä oli siis codomo dragon. Kaks muuta oli sit Royz ja kiryu. En ollu kuullu kun ihan pari tosi vanhaa laulua vaan molemmilta bändeiltä ja en jaksanu lähtee tutustuun uudenpiin biiseihin. Mutta tässä mitä päädyin ostamaan myyntipöydiltä. Family partyn huppari ja sit codomo dragonin keikkapaita. Lisäks codomon viime kiertueen chekifolder. En päässy ite sille kiertueelle, koska olin kesän Suomessa ja kattelin tota chekifolderia, että haluun sen ;A; En tienny et niitä on myynnissä täällä, joten se oli kiva yllätys. Lisäks codomon pyyhe ja muutama cheki. Mutta hei 3 Chamu-chekiä, eikä yhtään Yumee? :(


Palasin tosiaan kotiin tässä välissä, koska oli vajaa 2h aikaa ennen kun zeppille pääsis sisään. Kävin supermarketin kautta ostamassa ruokaa ja kattelin pari jaksoo school rumblee odottaessa. Viiden maissa palasin sit zeppille ja Arashi fanit oli kadonnu hyvin domen sisälle, koska keikka alko kait neljältä. Kuulinkin, että joku sano et Arashi loppuu puoli seittemältä, eli se tarkoittais, että tällä kertaa välttäisin sen paluu ruuhkan, jes.


Oli niin kylmä sää tullu illaks.


Mulla oli tosiaan C8 lippu itellä. A-lippuja ei ollutkaan kun joku 400kpl, mistä yllätyin koska SIDin keikalle niitä oli 1500. B-lippujakin löytyi harvat 30 ja sitten olinkin jo minä vuorossa. C-lippuja oli tyylii ehkä 50 ja sen jälkeen tuli vielä D-liput. Zeppille siinä jonottaessa, jonossa vieressä ollu japanilainen tyttö alko yhtäkkiä puhuu mulle, varmaan uteliaisuudesta kun olin ulkomaalainen. Sillä oli tosi vahva murre ja ensin en tajunnu mitä se puhu. Se oli yllättyny et kun oon ulkomaalainen ja puhun nii hyvää japania ja oli ihan et wow kun tällaselle keikalle tulee ulkomaalainen. Myös sitä se ihmetteli kui tiesin jo Suomesta käsin codomo dragonin, kun kerroin et tulin niitä kattomaan. Se oli ite vasta 21-vuotta, mutta jo töissä. Se oli jostain maaseudulta päin niin sit heti ymmärsin et joo, ihmekkään kun en kunnolla ymmärrä mitä se puhuu, koska maaseudulla on yleensä vahvempi murre. 

Sisälly päästyä ovimies kysy myös multa että ketä bändiä oot tullu katsomaan. En tiedä kysykö ne muilta ollenkaan, ainakaan et kuullu. Ehkä ne oli uteliaita et ketä tää ulkkari on tullu kattomaan. Heitin kamppeeni sit lokerikkoo ja suuntasin lavan puolelle. Ihmisiä ei ollu läheskään niin paljon kun SIDin keikalla ja tilaa oli enemmän. Asetuin johkin sinne taaemmas sinne korotetulla alueelle, et näkisin lavalle hyvin. Mun edessä ol joukko tyttöjä, jotka alko yhtäkkiä kauheesti suunnitteleen jotain, ja yks niistä käänty muhun et "hei, ootko tulossa kattoo codomo dragonia? Voit tulla sen esiintymisen ajaks tähän mun paikalle. Mää meen tonne lavan oikeelle puolelle, tuun sit codomon jälkeen takas". Siinä korokkeella oli sellanen kaide eessä, mista pysty ottaa kiinni ja siinä ei tietty eessä ollu ketää et näky lavalle tosi hyvin. Olin vähän hämmentyny ensin et okei..? Ja menin siihen ja vitsi, onneks pääsin siihen. Siinä oli nii hyvä olla ja näki tosi hyvin. Mut siittä katos myös sit 3 muuta tyttöö ja siihen tulikin sit tilalle 3 jätkää mun viereeen, se oli jotenkin hauskaa :D. Mietin et aikookohan nekin vetää ihan kunnolla. Ne oli kiryun faneja niin ne varmaankin vaihto paikkaa niitten tyttöjen kanssa. Kiva et Japanissa tehään tällain et "hei tää on mun suosikki bändi ja sää tykkäät tosta toisesta niin jos me ollaan sen aikaa tuolla edempänä ja vaihetaan sit" tyyliin.

Codomo dragon alotti tosiaan keikan ja vitsi oli niin mahtava nähä ne taas. Olin heti ihan mukana alusta asti. Ne on kyl paras livebändi ketä oon nähny. Niitten furi on tarpeeks menevää, mutta ei liikaa pelkkää moshausta (kuten kiryu). Codomo tais esiintyä ehkä joku 45min verran veikkaan. 




Tää biisi on kyl nii paras livenä :D



Mitään välispeakkejä ei sen kummemmin ollu, Hayato lähinnä puheli jotain, mut muut jäsenet ei oikeestaan. Koska olin nii fiiliksessä, mulla ei oo kunnolla muistikuvaa, mitä se on puhunu. Mulle jäi vaan elävästi mieleen, koska siinä vaiheessa havahduin jostain haaveilun kuplasta kun Hayato sano et "・・・あまいかもしれないけど・・・" ...amaikamoshirenai kedo... ja mietin vaan et hei, mun blogin nimi. Se on ainoo juttu mitä kunnolla muistan heh. Tietty ne kutsu meitä taas Tokioon, kun niillä on 9.1. oneman Tokiossa, mutta se et mikä se varsinainen puhe ja mihin toi amaikamoshirenai liitty en muista yhtää D: Ärsyttää. Mun mielestä ne ei puhunu mitään Fukuokasta tällä kertaa vaan enemmänkin liittyen tähän kiertueeseen, et mahtavaa tehdä senpaitten kanssa kierteita. Ja et Hiroshimassa, edellisellä keikalla ne oli jotain sössiny, mut nyt Fukuoka meni ihan täydellisesti ja mahtava tunnelma. Myös sitä se muistaakseni puhu et tosi moni varmaan näkee jonkun bändin ekaa kertaa, mut pitäkää silti hauskaa ja nauttikaa. Jotain kaedama puhetta oli myös. Kauheen nopeesti meni codomon vuoro. Mut olin alusta asti ihan mukana ja jossain loppu vaiheessa mun niska tuntu jo kuolemalta, mut yritin moshailla loppuu asti. Ne kolme jätkään siinä mun vieressä oli muuten kanssa ihan mukana fiiliksessä ja oli ihan mahtava tunnelma muutenkin :D

Codomon jälkeen ne tytöt sit palas tosiaan omalle paikallee ja mää siirryin sit yhden rivin taaemmas, eli niitten taakse seisoon, missä alkujaan olin. Ei haitannu yhtää, koska codomo oli se mitä olinkin tullu kattomaan ja nyt sit royz ja kiryu oli vähän mielenkiintoista ekstraa, et katotaas millasia ne on. Et jos ei jaksa, niin ei oo pakko nii riehuakkaan mukana.

Seuraavana lavalle tuli sit Royz. Oon oikeesti kuullu ehkä kaks laulua niiltä ja nekin jotain vanhempaa kamaa. Tykkäsin kauheesti Subarun, laulajan hiuksista. Ne oli niin siistit. Pitkät valkoset hiukset korkeella ponnarilla. Olin ite lavan vasemmalla puolella ja mun edessä ja oli sit Koudai, basisti ja siis.. hyi saakeli, se oli nii etova välillä D: Ajattelin niin nii monta kertaa, lähinnä aina sillon kun se heilutteli sitä kieltää ja nuoleskeli mikkiään ja mitä kaikkee ja olin niin että キモ! aina kun erehdyin kattoo siihen ja kun se teki jotain epämäärästä siä. Kitaristi Kuina oli aika limasen näkönen kanssa ja mietin vaan että ehkä musta ei vaan oo Royzin faniks. Pahoittelen kaikille Royzin faneille, jotka tätä lukevat, mutta tämä on mun kokemukseni. Keikan jonkun biisin aikana kiryn Mizuki tulee yhtäkkiä lavalle ja sillä oli ymmärtääkseni päällä joku Subarun vanha esiintymisasu, ja se oli cossaavinaan Subarua. Jotain ne puheli siinä ja sit Mizuki vitsaili et "tää puku meni(tai oli?) jotenkin rikki täältä" ja osoitteli haaraväliinsä ja Subaru purskahti nauroon ja alko hieroon sit siinä Mizuki haaraväliä, sillai juuuu, että tällasta sitten haha. Tän kohtauksen jälkeen he pitivät sitten käsistä kiinni ja Subaru ehti sanoo muutaman sanan kunnes se keskeytti puheensa, koska joku oli huutanu varmaa eturivistä et "oon kateellinen!", koska Subaru kysy et "hm? Mustasukkanen vai? Älä nyyy, eiks tää oo vaan kiva juttu!" Fanservicee siis myös löyty tältäkin keikalta. Mää en siittä kyl nii välitä. Royz oli paljon raskaampaa muuten kun odotin. Biisejä tunnistin tasan nolla, mutta heitetään tähän nyt niitten uusin musavideo. Niillä on muuten sama tyyli tässä videossa, niin toi laulajan tukka! On Subaru kyllä pretty boy.


Ei tää mikään hassumpi biisi oo ja ihan hyvä livenäkin.

Viimisenä vuorossa olikin sit kiryu ja tuntu et melkeimpä kaikki oli kiryun faneja. Kiryulta olin kuullu kanssa ihan muutaman hassun biisin, mut niistä biiseistä tykkään. Ne on kyl tosi vanhoja kanssa, että uusia biisejä en oo kuullu ollenkaan. Mut hyvin samanlainen fiilis, hyvin kiryumaisia biisejä. Mahiron ääni on kyllä kanssa jännä, tykkään siittä kyllä. Vasta kun jäsenet oli lavalla tajusin et tosioaan nään kiryun livenä ja kaikki sen jäsenetkin. Kattelin vaan Hiyoria et se on kyllä niin kaunis ja niin muijan näkönen. Mut niin söpö sen vaaleine hiuksineen ja pinkki värinään. Kiryun biisejä en myöskään tunnistanu, mut muutama kivan kuullonen biisi tuli. Se miten onnistuisin selvittään, et mitähän ne biisit oli... joo, ehkä se joskus selviää. Ehkä jo tänään jos selaan youtubee. Oletin jotenkin et kiryun biisien fureissa on tosi paljon hankalia ja monimutkasia käsillä tehtäviä fureja, mutta suurin osa olikin vaan et moshaa, moshaa, moshaa. Siittä yllätyin. Sain jopa kokea sellasen moshauksen et kaikki menee lattialle polvilleen ja siellä sit lattian rajassa moshataan haha. Viuhka kuuluu myös kiryun tyyliin, niin sitä käytettiin sit hyödyks välillä, mut oletin et se ois näkyny enemmän. Eli koottuna kiryu oli paljon raskaampaa kun ajattelin, ainakin furin puolesta. Mut varsinkin yhessä biisissä oli niin hauska mosshu furi, mikähän sekin biisi oli... mut yleensäkki biisit oli aika sellasia mitä odotinkin. Myös kiryun jonkun biisin aikana codomo dragonin ja Royzin pari jäsentä tuli yhtäkkiä lavalle keikkumaan heidän kanssaa. Tässä heidän uusin musavideo.


Se kiryun hauskan furin omaava biisi tais olla tää muuten. Ja nyt kun löysin tän, en voi lopettaa tän kuuntelemista.

Kiryun jälkeen fanit alko sit huutamaan encoreen. Lavalle tulikin joku session bändi, jossa Hayato oli laulajana, Koudai basistina, rumpalina Junji ja kitaristina... öö.. tais olla Kuina. Ne esitti jonkun yhden biisin ja nyt oli niitten debyyttiesiityminen heh. Se oli hauska. Sen biisin jälkeen lavalle tulikin sit kaikki jäsenet ne esitti yhdessä tän biisin.


Tän jäkeen oli sit kuvan vuoro. Mun pyyhe näkyy tuolla ihan takana. Mun takana oli vielä pari riviä.


Kaikki jäsenet sano sit heipat ja ihmiset alko valuun ulos. Hayato oli tänään myyntipöydällä keikan jälkeen, mut mää oli käyttäny jo niin paljon rahaa ja ostanu kaiken mitä halusin ja ei kiinnostanu jonottaa kylmässä ilmassa jotain yli tuntia myyntipöydille, koska kaikki oli juossu ulos jonoon ja se jono oli pitkä! Lähin sit kotia kohti ja kattelin leffan ja otin kylvyn. Oli kyl mahtava keikka. Olis vielä hieno nähä codomo dragon kerran ennen kun palaa takasin Suomeen, mut en tiiä onnistuuko. Ehottomasti suosikki bändi tällä hetkellä.

Mun niska oli jo aika jumissa codomon jälkeen niin täyty pitää välillä taukoo Royzin aikana. Pidin kuitenkin hauskaa loppuun saakka ja jotenkin kiryun kohalla mun niska kipu sit katoskin johonkin. Illalla olin kun ei mittään, mut nyt kun heräsin aamulla.. juu, on keikalla käyty :D ei hitto tätä kipua.

Tänään nään vielä illasta yhtä kaveri ja mennään sen luokse tekee pizzaa! Siis vitsi, kunnon omatekosta pizzaa pitkästä aikaa. Ehkä teen kaks ja tuon sit mukanani toisen, jotta voin syödä huomenna ja ylihuomenna myös, mmm. Sitä ennen pitäis vaihtaa vaatteet ja valmistautua, nimimerkillä edelleen yöpuku päällä, kuin juuri heränneenä. No en oo kyllä ollu hereillä kun joku kaks tuntia vasta, et sinänsä. 

Nyt voisin ryhtyä aamupalalle.

Milla ☆


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti